fbpx

esignatur x saabyemedia
Fra 50% til 98%

esignatur stod foran en omstrukturering af virksomheden, hvilket betød ny ledelse og ny strategi. Som et led i den strategi tog de fat i os for at komme med et bud på, hvordan vi ville gribe deres digitale markedsføring an. 

Der skulle sættes turbo på, så de ambitiøse mål og KPI’er kunne realiseres. 

Vi startede med at lave en video, som skulle simplificere et komplekst produkt, så vi lavede en animation, som havde til formål at forklare, hvorfor digital signatur er nemt og hvorfor alle bør have det. 

Vi greb det an ved at tage fat i slutningen af slagstragten, så vi kunne sikre os, at vi på den bedst mulige måde kunne konvertere de personer, som allerede var klar over, at de havde et behov. 

Det betød, at vi tog fat i Google annoncering som det første, hvor vi med en databåren tilgang fik identificeret de bedste søgeord og de vigtigste USPer.

Derudover fik vi gang i lead generering via Facebook, hvor vi kunne tage udgangspunkt i eksisterende data og dermed skabe endnu bedre resultater. 

Denne databaserede tilgang har betydet, at kvaliteten af de leads, som ticker ind hos salgsteamet hos esignatur er steget markant. Fra 50% gode leads til 98% – så selvom leadprisen ikke er uændret har det betyder tæt på en halvering af CPA.

Om samarbejdet siger CCO, Frederik Ploug

"Efter omstrukturering i esignatur, skulle vi have sat skub i vores markedsføring.
Vi rakte derfor ud til flere parter, for at høre omkring deres model og tilbud. Frederik var lynende hurtigt til at forstå vores produkt, og havde inden mødet allerede forberedt en go to marked plan. Vi var derfor rigtigt trygge ved at overlade vores markedsføring til Frederik. Efter en kort testperiode, der skabte resultater allerede indenfor den første uge, valgte vi at sætte mere skub i markedsføringen og gangede KPI'er, markedsføringsbudget og indsat med 4. Til trods for den markante stigning er tallene gået hånd i hånd hvilket kun giver mening for alle parter. Vi har gennem hele processen haft enormt tæt dialog med Frederik, hvilket har gjort at kvaliteten af vores leads er blevet meget bedre - de henvendelser der kommer nu er alle lige efter den definerede målgruppe! Vi er ovenud tilfredse og anbefaler virkelig saabyemedia!"
Frederik Ploug Klitgaard
Partner & CCO

Casen i tal:

Spend ca: 285.000 kr

Leads: 231

CPL: 1234 kr.

ROAS: 661%